Simple Diary, Difficult Life

Jaha, gott nytt år!

Jag tänkte att det var dags att börja blogga igen, och i ett försök att hålla på lite längre den här gången tänkte jag prova ett nytt format

* Ehum *, drumroll please:

Jag fick en ”Keel’s Simple Diary” av Kit’s syster Diana i julklapp och är förälskad.

En simple journal består av en sida av ”fill in the blanks” eller ”multiple choice” alternativ varje dag. Så jag tänker låna dem till bloggen. Om det är lite förvirrande så lär ni snappa upp konceptet efter ett par inlägg.

Alltså:

 

1. Idag var: ( ) En fest (X) En U-sväng  ( ) En smartskalle

Eftersom: Jag och Kit vaknar okristligt tidigt för att flyga tillbaka till Hawaii, kommer till flygplatsen bara för att se att flyget är försenat, och att vi inte har en gate. Vi sitter och stirrar på monitorn i en timme och plötsligt ändras statusen från ”Delayed” till ”Departed” framför våra ögon (utan att monitorn visat ett gatenummer eller ändrat status till boarding, eller en ny tid) Vi antar att det måste vara ett misstag eftersom dem inte sagt någonting på högtalarna och frågar en sur kärring vad som händer och hon säger ”Jaha, men det flyget gick för en halvtimme sen” och vi frågar varför dem inte annonserat något. Hon säger att bara tre passagerare inte gick ombord. Vi säger att det inte finns något gatenummer på monitorn, och hon säger att dem borde talat om det för oss när vi checkade in. Vi checkade in online, så det gjorde dem såklart inte. Hon ber inte om ursäkt en enda gång, och vi fick tjafsa en halvtimme för att bli inbokade på flyget imorgon. Ingen ersättning, ingen ursäkt, bara ett tjurigt okej. Så nu ska vi flyga ut imorgon. Vi som hade valt säten för tre månader sen ska nu sitta på dem sämsta sätena, i olika delar av planet, och vi får väll låtsas att vi är på bröllopsresa eller något om vi ska ha en chans att byta säten med folk…

Så nu sitter jag i deras soffa igen, fryser så att jag skakar, har halsbränna och är allmänt sur. (och jag skulle ha en jobbintervju imorrn, men bro Ford lär väll inte ha fått mitt mejl om att jag inte kommer eftersom hotmail inte funkar)

2. Att känna sig hemma innebär:

(a) Att öppna ett organiserat, luktfritt, vällfyllt kylskåp.

(B) En organiserad röra av högar för olika ändamål överallt

(c) En välbekant person eller ett husdjur (som ibland driver dig till vansinne)

 

3. Är du tillfreds med ditt hår?

( ) Ja (X) Nej

 

4. Rörande din generositet kan sägas:

(X) No comment ( ) Det finns dem som utnyttjar den ( ) 50-50


Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Fantastiskt! Idioter på flygbolagen!

2011-01-04 @ 20:12:59
URL: http://confessionsofjaykaiy.blogg.se!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0