Joie de vivre

Idag var: (x) En skänk ( ) Ett fråntagande ( ) Ett skenande tåg

Eftersom: Jag glömde bort gårdagens misär (en migrän och en hel del illamående eftersom min roommate diskat den talrik som jag åt från med samma trasa som min andra roommate hade haft myr-gift på.)

Jag hittade livsglädjen igen när jag satt på Ford’s kontor och vi diskuterade eventuellt volontärarbete för McKay-centret. Han nämnde en hel del olika saker som inte alls lät intressanta men i förbifarten också att dem behövde någon som kunde jobba med barnen i Laie’s låg och mellanstadieskola. Jobbet handlar om att lära barnen att se varandra som individer för att motverka mobbning och hjälpa dem att kunna lösa konflikter. Konceptet är likande det som jag studerat för mitt certifikat men det ska läras ut genom lekar och övningar. Någonting spratt till i mig och jag utbrast ”Det är det jag vill göra” så ivrigt att det kändes som om jag inte hunnit tänka orden innan dem for ur mig. Vi pratade om detaljerna och jag blev bara mer och mer entusiastisk. Jag ska få en kursplan som jag får fria händer att lära ut det som jag vill och jag ska träffa barnen två gånger i veckan. Jag är så lycklig att det pirrar i tårna….

Bortset från egendomar och privilegier, vad är din största fördel i livet: Mitt finska sisu och mina sylvassa nyckelben

Just nu står någonting i vägen för dig (x) Ja ( ) Nej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0