All the right friends

Idag var ( ) Ett spionerande (X) En knuff ( ) Tillfreds

Eftersom: Jag bråkade med Kit och träffade min gamla roommate från något år tillbaka. Jag var på väg hem och hon erbjöd mig skjuts. Jag var först glad att se henne men hela bilen luktade hasch och jag sa att inte åker bil med någon som rökt på. Hon blev arg och började skrika åt mig och säga att kristna inte ska döma andra och det ena med det andra.

Jag sa att vilka droger hon tar är inte min ensak men att det både är dumt och farligt att köra hög, att hon inte har någon rätt att riskera sitt och andras liv och att jag inte tänker riskera mitt. Hon smällde igen dörren och tryckte gasen i botten. Jag såg henne köra iväg och kände mig både ledsen och arg för hennes skull, men det där är väll sånt man måste lära sig att släppa antar jag.

En mycket naiv tanke: Ensam är stark

Pojkar föds:

( ) Med privilegier som flickor inte ens tänker på

( ) För att bli tillsagda

(X) För att ses efter, ses up till, och kunna skilja på dem båda

( ) För att vara starka och kunna erkänna det när dem har fel

( ) För att satsa

( ) För att bevisa

( ) För att sälja

 

En ros till: Min psykolog-syster som håller koll på mig och mina neuroser


Kommentarer
Postat av: Äiti

En ros till alla vänner!

2011-01-11 @ 00:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0