Solbränd

Idag är det Labor Day i USA och Kit var ledig från jobbet. Vi åkte upp till lanikai, en av mina favoritstränder, med ett gäng av hans kompisar. I vanliga fall blir det molnigt innan lunch och ibland får man räkna med regnskurar men idag var det soligt, soligt, soligt. Till och med jag badade ett par gånger. Vi smörjde in oss tre gånger med spf 30, ( jag hade 60 i ansiktet) och ändå lyckades vi bränna oss. Jag brände mest ryggen och axlarna, för jag la lite zink över näsan när vi varit där i två timmar, men dem flesta av oss var röda som kräftor. Mitt hår blev en nyans blondare och ett dussintal fräknar dök upp från ingenstans, men det gör mig inte så mycket eftersom jag tycker om fräknar.

Jag hade nog gärna skurit ner kanske två timmar på strandbesöket och sluppit sitta och vänta på chauffören som hade rott ut till en Ö med en kajak, men förutom det var det skönt att komma bort ifrån North Shore och få passa på att faktiskt njuta av det faktum att vi är på Hawaii innan skolan sätter igång och det är slut med det


Kommentarer
Postat av: Jackie

like



Önskar faktiskt att jag också var där nu. Jag blir ju lite avunsjukt. Måste få se fräknarna också!

2010-09-07 @ 20:03:55
URL: http://jakieathawaii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0